PIRELLI PŘEDSTAVUJE NOVÉ DIABLO ROSSO IV CORSA

NEJSPORTOVNĚJŠÍ PNEUMATIKY RODINY DIABLO ROSSO, K DISPOZICI VE SLAVNOSTNÍM VYDÁNÍ KE 150. VÝROČÍ PIRELLI

Milán (Itálie) 10. února 2022 – Pirelli představuje novou pneumatiku DIABLO ROSSO IV Corsa, vysoce výkonnou hypersportovní pneumatiku, která posouvá laťku sportovního ježdění ještě výše v rámci rodiny DIABLO ROSSO. Nová DIABLO ROSSO IV Corsa je zuřivější verzí supersportovní pneumatiky DIABLO ROSSO IV, stvořená tak, aby uspokojila nejnáročnější motocyklisty, kteří hledají pneumatiku schopnou tak vysokého výkonu, aby plně využili potenciál svých motocyklů.

DIABLO ROSSO IV Corsa se zrodila v roce, kdy Pirelli slaví 150. výročí a stává se nedílnou součástí oslav. Během roku 2022 vzdává limitovaná edice DIABLO ROSSO IV Corsa hold tomuto milníku a na své boční stěně je opatřena logem 150. výročí Pirelli.

 

DIABLO ROSSO IV Corsa je ideální volbou pro:

·         Motocyklisty, kteří milují dynamický styl jízdy na klikatých silnicích a horských průsmycích, kteří chtějí pneumatiku odpovídající sportovnímu výkonu jejich motocyklu;

·         Motorkáře, kteří jsou nadšení z tuningu a kteří hledají vylepšení výkonu a starají se o nastavení a estetiku motocyklu. Tito jezdci hledají optimální nastavení svého motocyklu podle typu použití, a to i prostřednictvím upgradu na vysoce výkonné vybavení. Působivý je také design běhounu ve tvaru blesku, zde přerušený, jako ikonický symbol představující sportovní výkon DIABLO ROSSO.

Hlavní výhody DIABLO ROSSO IV Corsa jsou:

·         Vyšší přilnavost na suchu díky kluznějšímu dezénu běhounu, který zaručuje větší stopu spolu s použitím inovativních směsí, které zvyšují úroveň mechanické přilnavosti;

·         Vylepšená manipulace s vysokým výkonem a přesná zpětná vazba. Inovativní technologie aplikované na kostru umožňují DIABLO ROSSO IV Corsa přilnout k mikrodrsnosti asfaltu, zajistit přesnou zpětnou vazbu a pocit kontroly;

·         Konzistence výkonu během několika jízd, umožněná charakteristikami dezénu, kde zamýšlené opakování drážek nabízí vysokou odolnost vůči namáhání, a díky novému uspořádání směsí zajišťuje optimální tepelnou rovnováhu.

·      

Dezén běhounu DIABLO ROSSO IV Corsa se vyznačuje vypočítaným opakováním středových drážek a kluznější oblasti ramen pro poměr dutin/výplň o 25 % nižší než u DIABLO ROSSO IV.

Skupina podélných drážek ve střední části zajišťuje směrovou stabilitu a odvod vody. Jejich orientace sleduje vlny opotřebení a umožňuje rovnoměrné opotřebení, zatímco jejich poloha zvyšuje strukturální stabilitu pneumatiky, aby poskytovala konzistentní výkon během několika jízd.

V mezilehlé oblasti jsou umístěny lineární drážky různých délek pomocí schématu, které vyvažuje flexibilitu směsi a odvod vody. DIABLO ROSSO IV Corsa se vyznačuje velkou hladkou plochou na ramenou, která je schopna nabídnout vysokou úroveň přilnavosti, přesnosti a stability při maximálních úhlech náklonu.

Sloučeniny

Přední pneumatika je rozdělena do tří oblastí pomocí dvou různých směsí:

Centrální pás má směs Full Silica, která zaujímá přibližně 45 % šířky sekce a je přítomna v kontaktní oblasti použité až do 25 stupňů úhlu náklonu;

Boční oblasti mají měkčí směs, také Full Silica, díky použití inovativních pryskyřic, které nabízejí vynikající přilnavost a zlepšují zpětnou vazbu přední pneumatiky.

Zadní pneumatika má také dvousložkové schéma pro vynikající jízdní vlastnosti a funguje v harmonii s přední:

Centrální směs Full Silica umožňuje rychlé zahřátí a vynikající chemickou přilnavost na různých podmínkách povrchu;

Směs ramen je 100% Carbon Black a pochází přímo ze směsí DIABLO Supercorsa SC používaných v závodních soutěžích. Tato směs je schopna nabídnout podporu při plném náklonu a trakci během zrychlení a řídí točivý moment generovaný nejnovější generací superbiků.

Profily

Pirelli využívá veškeré know-how získané v nejrychlejším produkčním motocyklovém šampionátu. Profily DIABLO ROSSO IV Corsa jsou tedy odvozeny ze závodu a vyznačují se designem s více poloměry, který zlepšuje ovladatelnost pneumatiky.

Středová oblast má ostřejší profil pro usnadnění okamžitého naklonění a rychlé změny směru. V bočních oblastech je naopak méně zvýrazněný profil zakřivení, aby se zvětšila styčná plocha a zajistila se maximální přilnavost v zatáčkách. Přední a zadní pneumatiky mají podobný profilový design a zajišťují tak dokonale vyvážené a neutrální chování sady.

Struktura

S DIABLO ROSSO IV Corsa Pirelli používá závodní konstrukci s ocelovým pásem s nulovým stupněm namáhání, který se dokáže dokonale přizpůsobit různým úrovním namáhání bez kompromisů v pohodlí a optimálně spolupracuje s nejpokročilejšími elektronickými řídicími systémy.

Technologie tuhého kordu se vyznačuje strukturálními kordy, které jsou tužší a zároveň distribuované s menší hustotou (-20 %) ve srovnání se standardní sportovní pneumatikou. Toto schéma ponechává více prostoru pro pryžovou směs, která díky svým tlumicím vlastnostem zlepšuje pocit z jízdy a přesnost a přenáší tak na jezdce pocit bezpečí a ovládání motocyklu.